Als ondernemer ben je uiteraard verplicht om (tijdig) diverse aangiften
in te dienen. Wij verzorgen voor jou:
Het inboeken van aan- en verkoopfacturen, financiële
verrichtingen, boekingen van de lonen en het indienen van de BTW-aangifte.
Het opstellen van een tussentijds resultaat, incl. het
maken van voorlopige belastingberekening en controle van de betaalde sociale
bijdragen.
De aangifte
vennootschapsbelasting en personenbelasting.
Het opstellen en neerleggen van
de jaarrekening en het opmaken van het jaarverslag.
Startersadvies
Wil je starten als zelfstandig ondernemer in hoofd- of
bijberoep? Of ben je juist gestart?
Tal van complexe vraagstukken komen er op
je af, tal van administratieve stappen moeten er worden gezet. Enkele
voorbeelden:
De keuze voor een eenmanszaak of een vennootschap (+
welke vorm). Keuzes waarvoor naast een goede en actuele kennis van de wetgeving
ook een goed inzicht in uw specifieke situatie nodig is. Bovendien keuzes met
grote consequenties voor bedrijf en uw privéleven.
Het maken van het financieel plan.
Het bepalen van benodigd vreemd vermogen, financieringsvraagstukken
Het inschrijven
bij KBO (kruispuntbank van ondernemingen).
Het aanvragen van
het ondernemingsnummer en activatie van het BTW-nummer.
De aansluiting
bij een sociaal verzekeringsfonds of sociaal secretariaat (loonadministratie).
Daarnaast helpen we je graag bij al je specifieke vragen.
Ook helpen wij bij het indienen van bezwaarschriften tegen
aanslagen en kunnen wij ondersteunen bij een controle door de belastingdienst
of de BTW-administratie.
Wij geven je graag goed advies en begeleiden je tijdens het hele
proces dat je als startende ondernemer doorloopt.
Zó maak je een goede start, kan je je focus op het daadwerkelijk
ondernemerschap liggen en word je van de goed geïnformeerde starter van vandaag de succesvolle ondernemer van morgen. Ook als je al gestart bent en
bijvoorbeeld overweegt van een eenmanszaak of vrij beroep naar een vennootschap
over te stappen voorzien we je graag van een passend advies.